Ludzie oczytani już nie raz widzieli reklamy tych wybitnie popularnych napojów gazowanych, a dokładniej dostrzegli to, że reklamy koncentrują się na tym, że te napoje piją bardzo ładne modelki i modele. Tego typu przedstawienia wizualne ułatwiały rzecz jasna obrót towarem i nie chodziło w tego typu sprawach o to, że jakiś tego typu napój jest znacznie lepszym od pozostałych, bo tak nie jest.
Chodziło to raczej o to zbudowanie mody na picie konkretnego napoju, a dokładniej Pepsi piją tylko osoby popularne, ładne i będące w czołówce, jeśli chodzi o ten sposób ubierania się. Podobnie wyglądały też reklamy powiązane z marką taka jak Mirinda lub Fanta.
Nie mniej jednak imitacje tych popularnych marek raczej nie miały takich reklam, a dziś od czasu do czasu te niezbyt znane napoje ukazuje się w reklamach, które raczej są powiązane z promocjami w sieciach marketów spożywczych.